Celem zespołu badawczego jest wyznaczenie prędkości przedzderzeniowej pojazdu. W pracy wykorzystywane są produkty tensorowe wielomianów Legendre'a oraz B-spline'ów. Najnowszym kierunkiem badań jest wyznaczanie prędkości przedzderzeniowej dzięki zastosowaniu sztucznej sieci neuronowej.
Członkowie zespołu (w kolejności alfabetycznej): Jacek Gralewski (Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji PŁ, Instytut Nauk Społecznych i Zarządzania Technologiami), Paulina Mierzejewska (Wydział Mechaniczny PŁ, Katedra Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn), Adam Mrowicki (Wydział Mechaniczny PŁ, Katedra Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn), Mateusz Krukowski (Instytut Matematyki PŁ), Przemysław Kubiak (Wydział Mechaniczny PŁ, Katedra Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn), Krzysztof Siczek (Wydział Mechaniczny PŁ, Katedra Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn), Filip Turoboś (Instytut Matematyki PŁ).
Istotne publikacje:
Mateusz Krukowski, Przemysław Kubiak, Adam Mrowicki, Filip Turoboś, Determining vehicle pre-crash speed in frontal barrier crashes using artificial neural network for Intermediate car class, Forensic Science International (100 pkt.), (2020), https://doi.org/10.1016/j.forsciint.2020.110179
Mateusz Krukowski, Przemysław Kubiak, Paulina Mierzejewska, Nonlinear methods of vehicle velocity determination based on inverse systems and tensor products of Legendre polynomials, Forensic Science International (100 pkt.), 295 (2019), 19-29, JCR
Jacek Gralewski, Mateusz Krukowski, Przemysław Kubiak, Adam Mrowicki, Krzysztof Siczek, Non-linear method of determining vehicle pre-crash speed based on tensor B-spline products with probabilistic weights — Intermediate car class, Forensic Science International (40 pkt.), 293 (2018), 7-16, JCR
Wszystkie zespoły badawcze